Blanketter

Blanketter - Anställd

Född 1958 eller tidigare – Pensionsansökan för dig som är anställd

Du som har en pågående anställning använder denna blankett för att ansöka om utbetalning av din avgiftsbestämda tjänstepension

Född 1958 eller tidigare – Pensionsansökan för dig som tidigare varit anställd

Du som inte längre är anställd inom Svenska kyrkan använder denna blankett för att anmäla uttag av din tjänstepension.

Född 1959 eller senare – Pensionsansökan för dig som är anställd

Du som har en pågående anställning använder denna blankett för att ansöka om utbetalning av din premiebestämda ålderspension.

Född 1959 eller senare – Pensionsansökan för dig som tidigare varit anställd

Återbetalningsskydd – ändring

Du som vill välja eller välja bort återbetalningsskyddet för din premie- eller avgiftsbestämda tjänstepension fyller i denna blankett.

Hälsodeklaration – Återbetalningsskydd

Hälsodeklaration för dig som vill teckna återbetalningsskydd. Behöver ej fyllas i om du tecknar återbetalningsskydd som nyanställd eller på grund av ändrad familjesituation de senaste 12 månaderna.

Återbetalningsskydd – ändring av förmånstagare

Du som vill ändra förmånstagare för återbetalningsskyddet på din premie- eller avgiftsbestämda tjänstepension fyller i och skickar in denna blankett.

Anmälan om inkomst – särskild avtalspension

Du som har särskild avtalspension anmäler förvärvsinkomst, som ska reducera pension från Svenska kyrkan, på den här blanketten.

Blanketter - Pensionär

Anmälan om inkomst – särskild avtalspension

Har du Acrobat Reader?

För att kunna öppna pdf dokumenten krävs det att du har Acrobat Reader installerat på din dator.

Du kan ladda hem den senaste versionen av programmet här.

Skriv ut och skicka in!

Du kan fylla i blankettens fält direkt i PDF-filen. Observera att blanketten sedan måste skrivas ut och skrivas under innan du skickar in den till oss.